reklama

Načo sa na kamióny montujú spätné zrkadlá?

V tomto roku som precestoval Európu viac, ako doteraz. Osobným autom, a väčšinou po diaľniciach. Ako inak. Boli to dlhé cesty, diaľnice cestu zjednodušujú aj urýchľujú. Ale na každej jednej ceste, v každom štáte, som často zažíval chvíle, z ktorých mi vyplynula otázka v nadpise. Načo sú ťahačom kamiónov spätné zrkadlá?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Oni ich totiž NIKDY nepoužívajú. Kamionista sa rozhodne, niekedy potom aj vyhodí smerovku, a bez ohľadu na situáciu na ceste - začne predbiehať alebo odbočovať. Absolútne ho nezaujíma situácia okolo neho, či tým niekoho ohrozí, prípadne obmedzí. Nie. Jednoducho ide. Prečo tie spätné zrkadlá na tých mašinách sú?

Ospravedňujem sa tým výnimkám za volantmi kamiónov, ktorí to tak nerobia. Sú v totálnej menšine. Nerád globalizujem, ale po prejdení cca 8000 km ma pri predstave kamióna chytá triaška, nervozita, a čo u mňa nebýva často - aj nenávisť. A názor, že je to sebranka psychicky narušených ......patov, ktorým by som nezveril ani hračkárske autíčko. Videl som toľko situácií na hrane, toľko ohrozených životov, toľko risku a adrenalínu, že už rozum nedokáže vzdorovať citom. Videl som stokrát toto:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Obdivujem ako sa dokážu predbiehať: jeden, idúci rýchlosťou 85km/h, sa vyberie bez pohľadu do zrkadla predbiehať druhý, idúci rýchlosťou 83km/h. Samozrejme do kopca a na preplnenej diaľnici, kde celý pravý pruh majú pre seba tie tragače, a v ľavom sú ženúce sa osobáky. Predbiehanie trvá 5 minút a 3,5 kilometra. Za nimi - teda pokiaľ nedošlo k havárii už pri vybočení - sa zatiaľ vytvorila 10 km dlhá kolóna s rizikom asi dvadsiatich možných kolízií. To v tom lepšom prípade. Kamionista získal za hodinu maximálne 2 kilometre. Ale ani to nie, lebo o 50 metrov narazil na ďalší tragač. 

Vrcholom bola situácia v Taliansku. Na štvor!-prúdovej diaľnici boli sprava doľava: prúd tragačov, rýchlejšie kamióny, v treťom pomalšie autá osobné, a vľavo rýchle. Omyl - takto to malo byť. V treťom bo autobus a predstavte si, do štvrtého - jasné, že bez obzretia - vyrazil kamión, idúci o 2 km/h rýchlejšie, ako bus. Takže - všetky 4 pruhy zablokované!!! Na 6 minút. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Častá bola aj situácia, kedy veľmi dlhý a vysoký tragač (kamión) vrazil alebo napálil do/z odbočovacieho pruhu z/na diaľnicu takou rýchlosťou, že sa skoro prevrátil. Teda podľa správ sa sem tam aj prevrátil.

 Určite ste to zažili aj vy. Na mne sa to podpísalo tak, že ich už neznášam. Paušálne. Všetkých. Viem, že sú aj normálni - im patrí moje - SORRY. Ale moje myšlienky, že prečo sú takí, ako aj moje odpovede, že z toho spôsobu života a neuveriteľných obmedzení a nariadení EÚ o tom, kedy majú spať, cikať, jesť a fajčiť, čakanie na hraniciach atď., z toho by som zcvokol aj ja. Ale neverím, že až natoľko, aby som riskoval SVOJ a ohrozoval iný - ŽIVOT.

Peter Baraník

Peter Baraník

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Možno sa to nezdá, ale som optimista, ktorý hľadá aj v týchto veciach niečo pozitívne .... Ale narobím sa pri tom ... :D Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu