reklama

Ľúbme sa bezpodmienkovou láskou - príhovor na stužkovej slávnosti

Obvykle triedny na tomto mieste pripomína prácu a všetko čo Vás čaká, aké to bude ťažké a podobne. Som si ale istý, že toto vy už viete, a že to zvládnete. Chcem Vám pripomenúť aspekt života, ktorý sa ním vinie až do jeho konca.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

My všetci máme radi svojich blízkych, aj kamarátov. A čo s ostatnými? Buď sú nám ukradnutí, alebo, ich nemáme radi. Ja sa teraz zameriam na tých posledných. Je ľahké ľúbiť ľudí, čo sú ako my. Ostatní? Sme dobrí v hovorení čo sa nám nepáči, proti čomu sme, čo je podľa nás také a také, ale pritom to všetko robíme jednak zo zvyku, ale jednak aj preto, že tomu druhému človeku nerozumieme. Najväčší problém je, že nevidíme do druhého človeka, nepoznáme jeho rodinu, podmienky v ktorých žil a žije, ani nevieme, čo sa mu práve pred chvíľou stalo. A napriek tomu, súdime, nadávame, nemáme radi.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto ja Vám odporúčam: pred odsúdením človeka, spoznajme jeho príbeh, predstavme si, aké by to bolo byť v jeho topánkach, zažívať jeho život. Buďme poctiví pri súdení iných, lebo aj my sme a budeme vždy niekým súdení. A tak jediná cesta z tohto kruhu je .. Nepozerajme sa na ľudí cestou súdenia ale očami súcitu a milosti.
Poviem príbeh: prišiel som do neba, rozhliadnem sa a čo to vidím? Sú tu všetci tí, čo ma ohovárali, čo ma okradli, čo sa mi vyhrážali, ateisti, ešte aj tá nemožná ženská,čo ma vytáča každé ráno na kruháči, keď nevie cez neho prejsť. Ale najviac ma zarazilo to ticho! Dalo by sa krájať nožom. A tak sa pýtam sv. Petra: Čo tu títo všetci robia! A prečo je tu také ticho!! A on s úsmevom odpovedal: ticho tu je, lebo všetci tí ľudia sú v šoku, a nechápu, čo tu robíš TY!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predsudky vyzerajú aj takto: má tetovanie = ide do pekla, má dlhé vlasy = budú s ním problémy, má potrhané rifle = niečo ukradol a podobne. Pozerajte sa opačne: cierny ci biely, vysoky nizky, smerák ci kadehák, rovný - gay, bohatý - chudobný, muslim či kresťan, veriaci či ateista ... aj tak ča ĽÚBIM!
Iný príbeh jednej mojej známej: Pri bufete bola žena s dieťaťom v náručí, a zbadala bezdomovca. Ošarpaného, špinavého, a hneď jej prebehlo hlavou .. Dúfam, že sa s ním nebudem musieť stretnúť. Sadol si k vedľajšiemu stolu. Ale jej dieťa malo v hlave iný proces. Zbadajúc bezdomovca sa začalo usmievať a neskôr až naťahovať rúčky k nemu. Keďže on sa medzitým postavil za nich a dieťa sa silno pýtalo k nemu, matka mu ho teda podala. On si ho priložil na chvíľu k hlave, ono bolo maximálne šťastné. Pri spätnom podávaní jej muž povedal: Strážte a opatrujte ho ako oko v hlave. Žene sa po líci skotúľala slza ľútosti a zahambenia. Nevinné dieťa videlo človeka, a nie bezdomovca... Tak ... vyzerá láska bez podmienok.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Želám Vám, aby ste mali v duši nevinnosť toho dieťaťa, videli človeka nie cez jeho vzhľad, vek, vieru, pleť, vlasy ani cez chyby, ktoré podľa Vás robí, ale očami Lásky. Taká láska je bez-podmienková. Píše sa, čistému je všetko čisté. A čistotu svojho srdca zistíme podľa toho, ako často a ako silno súdime. Nemusíš inému rozumieť, nemusíš s ním súhlasiť, aby si ho mal rád bez podmienok.
Lebo človek sa vyvíja, každý z nás. Ešte nie sme hotový produkt, ešte nie sme v cieli našej cesty. A my sme aj k tomu na svete, aby sme sa navzájom posúvali k tomu cieľu, a každý prejav porozumenia, povzbudenia iného človeka, zanechá v jeho duši semienko, ktoré RAZ isto vyklíči, to je len otázka času. A možno práve to Vaše semienko bude najdôležitejšie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prikrývajte iných láskou, nie odsúdením, kritikou, nadávaním, hľadaním vinníka, ale láskou bez podmienok. Láska lieči! Stavia na nohy! Posúva ľudí ďalej a ďalej k cieľu!!

Pýtate sa, ako Vám to môžem hovoriť ja? Kto ma pozná vie, aký som nervák a cholerik, ako ľahko vybuchnem. Práve preto, že ja túto cestu hľadám svojimi chybami, a to čo som zistil ponúkam Vám ako možnosť. Pýtate sa prečo dnes? Prečo na stužkovej? Lebo stužková aj maturitná skúška len štartuje Váš dospelý život, a cesta, ktorú som Vám predostrel, je cestou lepšieho života nielen pre ľudí okolo Vás, nielen pre všetkých, ktorých prikryjete svojou láskou a porozumením, ale hlavne pre Vás samých.

Čo sa stane ak ma poslúchnete? Zažijete viac radosti v živote, budete mať lepšie vzťahy, budete mať aj oveľa lepšie zdravie. A to je dôvod, pre ktorý Vám o tom hovorím teraz.

Preto ak ťa niekto pre nejaký dôvod vystrnadí zo svojho kruhu, ty nakresli iný, väčší, taký, ktorý pohltí ten predošlý kruh. Tvoja láska k ľuďom nech je väčšia, než rozdiely, ktoré sú medzi nami. Želám Vám, aby ste boli známi PRE KOHO a ZA čo ste: pre človeka, pre ľudí, za druhé šance, za nové začiatky.

A želám Vám, aby ten dnešný začiatok novej cesty viedol k šťastnému a pokojnému životu.

Peter Baraník

Peter Baraník

Bloger 
  • Počet článkov:  12
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Možno sa to nezdá, ale som optimista, ktorý hľadá aj v týchto veciach niečo pozitívne .... Ale narobím sa pri tom ... :D Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu